KÄYTTÖEHDOT

Tervetuloa ostoksille Jovnnas verkkokauppaan! Nämä ehdot ovat Jovnnas verkkokaupan sopimusehdot, joita sovelletaan Jovnnas:n ja asiakkaan välillä.

Yleiset ehdot

Jovnnas verkkokaupassa voivat asioida kaikki Suomessa vakituisesti asuvat kuluttaja-asiakkaat. Alle 18-vuotiaan tilauksessa täytyy olla huoltajan suostumus. Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Tiedot rekisteröitymisestä, asiakastiedoista ja tehdyistä tilauksista välitetään tilaajan henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen. Tilauksien noutoilmoitukset lähetetään tilaajan/vastaanottajan sähköpostiosoitteeseen tai matkapuhelinnumeroon tekstiviestinä.

Sopimusehdot sitovat verkkokaupasta tilauksen tehnyttä henkilöä ("asiakas") sen jälkeen, kun asiakas on tilaamisen yhteydessä lukenut ja hyväksynyt sopimusehdot "Lisätiedot" - kentässä merkitsemällä raksin kohtaan "Olen lukenut ja hyväksyn sopimusehdot".

Asiakas vastaa siitä, että hänen verkkokaupan tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa ja käydä läpi tilauksensa tietojen oikeellisuus kaikilta osin ennen tilaamista ja maksamista. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas vastaanottaa tilausvahvistuksen sähköpostiinsa Jovnnas:n verkkokaupalta.

Verkkokaupassa asiointi

Asiakas voi tilata Jovnnas:n verkkokaupassa tuotteita rekisteröityneenä asiakkaana tai ilman rekisteröitymistä. Mikäli asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättömänä tilaajana, asiakkaan on annettava kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tilaajatiedot, jotta tilaus voidaan toimittaa asiakkaalle.

Rekisteröitynyt asiakas saa sähköpostiinsa rekisteröintivahvistus-viestin, jossa näkyy asiakkaan itse valitsema käyttäjätunnus, jolla asiakas kirjautuu Jovnnas verkkokauppaan. Asiakas määrittää itse salasanan rekisteröitymisen yhteydessä. Asiakkaan vastuulla on pitää käyttäjätunnus ja salasana tallessa sekä suojattuina väärinkäytöksien ehkäisemiseksi.

Tilaamisen edellytyksenä on asiakkaan toimiva sähköpostiosoite, johon lähetetään tilaukseen liittyvät tilausviestit, joita ovat: Tilausilmoitus, Tilausvahvistus ja Toimitusvahvistus.

Verkkokauppatuotteiden hinnat

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitusmaksuja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa. Toimitusmaksut määräytyvät valitun toimitustavan mukaan.

Jovnnas verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja. Jovnnas:lla on oikeus tarkistaa asiakkaan saamia alennuksia verkkokauppaostoksista, jos asiakas palauttaa tilaukselta tuotteita. Jovnnas pyrkii esittämään kaikki hinnat verkkokaupassa oikein ja ajantasaisesti, mutta ei myönnä mitään takuuta hintojen oikeellisuudesta. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetieto, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido myyjää.

Verkkokauppatuotteiden saatavuus

Jovnnas tarjoaa verkkokaupassaan valikoiman tuotteita, joiden valmistusmäärät ja saatavuus kuitenkin vaihtelevat. Jovnnas ei myönnä mitään takuita verkkokaupassa myytävien tuotteiden saatavuudesta tai riittävyydestä. Osa tuotteista on sesonkituotteita tai muutoin sellaisia tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Valikoimaan kuuluvat tuotteet voivat tuotannollisista syistä loppua varastolta. Jovnnas pyrkii pitämään verkkokaupassa oikeat ja ajantasaiset tiedot tuotteiden saatavuudesta.

Tuotteesta, joka on ollut tilattavissa verkkokaupassa, mutta on tilapäisesti loppunut varastolta kesken tilausprosessin, ilmoitetaan asiakkaalle viipymättä. Jovnnas ei toimita tuotteita jälkilähetyksinä.

Tilausvahvistus

Asiakkaalle lähetetään hyväksytyn ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen sähköpostitse ensin tilausilmoitus ja myöhemmin tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot. Asiakkaan tulee tarkistaa tilausvahvistukseen merkittyjen tietojen oikeellisuus. Jovnnas pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä.

Toimitustavat ja toimitusmaksut

Tilaus toimitetaan asiakkaalle pakettina joko asiakkaan valitsemaan verkkokaupan noutomyymälään tai Postin toimipisteeseen asiakkaan ilmoittaman Suomessa sijaitsevan postiosoitteen perusteella. Jovnnas pyrkii toimittamaan tilaushetkellä varastossa olevat tuotteet asiakkaalle noin 2-4 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Jovnnas ei ole vastuussa, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan siksi, että asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Jovnnas:n verkkokaupalle tai laiminlyö velvollisuutensa ilmoittaa ja päivittää muuttuneet yhteystietonsa, tai ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä häntä tavoiteta.

Asiakkaalta peritään tilauksen yhteydessä eriteltävät toimitusmaksut jokaisesta tilauksesta. Toimitusmaksun suuruuteen vaikuttavat tilauksen arvo, tuotteen koko ja paino sekä valittu toimitustapa.

Maksaminen

Tuotteet ja niiden toimittamisesta aiheutuneet maksut maksetaan laskulla tai tilauksen yhteydessä verkkomaksuna tililtä tai luottokortilta tai muilla Jovnnas:n yhteistyökumppanin myöntämillä maksutavoilla.


14 päivän palautusoikeus

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakkaan tulee palauttaa tuote Jovnnas:n myymälään tai postittaa asiakaspalautuksena Jovnnas:lle. Jovnnas ei vastaanota postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Jovnnas ei peri palautuskuluja. Jovnnas hyvittää palautettujen tuotteiden arvon 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun verkkokauppa on vastaanottanut tuotepalautuksen tai asiakas on palautuskuitilla osoittanut palauttaneensa tuotteen. Jos tuotteet on tilattu laskulla saapuvan laskun voi hävittää. Osapalautuksissa asiakkaalle lähetetään uusi lasku, josta on vähennetty palautetun tuotteen hinta.

Virheelliset toimitukset ja reklamaatiot

Vastaanotettuaan toimituksen, asiakkaan tulee tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa tuotteet ja että tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli asiakas havaitsee virheen tilauksessa tai tuotteessa, asiakkaan tulee ilmoittaa siitä Jovnnas:n asiakaspalveluun, joka on avoinna arkisin klo 9-17 p. 040 141 1420, s-posti: info@jovnnas.fi tai tehdä ilmoitus asiasta Jovnnas:n verkkokaupan Yhteystiedot-sivulta löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta.

Takuuasiat

Kaikilla Jovnnas:n myymillä tuotteilla on lakisääteinen virhevastuu. Osalla tuotteista on myös vaihtotakuu ja valmistajan takuu, sekä yleinen käyttötakuu. Takuu kattaa tuotteen materiaali- ja valmistusvirheet. Takuu on voimassa myös 14 päivän palautusoikeuden jälkeen, mikäli tuotteessa ilmenee vikaa myöhemmin asianmukaisesta käytöstä huolimatta. Takuukorjaus tai -vaihto ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

Kaikissa 14 päivän jälkeen tapahtuvissa palautuksissa suosittelemme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme Jovnnas:n verkkokaupan Yhteystiedot-sivun palautelomakkeen kautta, sähköpostitse info@jovnnas.fi tai puhelimitse 040 141 1420 (ma-pe 9.00-17.00).

Vaihtotakuu, käyttötakuu:

  1. Mikäli olet käyttänyt tuotetta asianmukaisesti ja huomaat siinä käyttövian, toimita tuote ensisijaisesti myymäläämme tai vaihtoehtoisesti postita tuote Jovnnas:lle.
  2. Liitä mukaan yhteystietosi sekä mahdollinen ostokuitti tai tilauserittely.
  3. Postipalautuksessa osoitteemme on: JOVNNAS, Seitatie 6, 99980 Utsjoki. Mikäli käytät postia, pakkaa tuotteet huolellisesti, jotta ne kestävät kuljetuksen tuoman rasituksen.
  4. Vaihtotakuun alainen tuote vaihdetaan myymälässä uuteen, mikäli tuote kuuluu myymälävalikoimaan. Myös Jovnnas:n verkkokauppa voi toimittaa vaihtotakuutuotteen tilalle uuden, mikäli tuotetta on verkkokaupassa saatavilla.
  5. Tarkastamme tuotteet ja ilmoitetut viat. Toimitamme asiakkaalle takuuhuolletun ja korjatun / vaihtotakuutuotteen takaisin veloituksetta myymälään tai postiin.
  6. Mikäli tuotetta ei voida korjata tai vaihtaa, hyvitämme tuotteen rahapalautuksena käyttämällesi maksutavalle.
  7. Jos tuote on rikkoutunut vääränlaisen käytön vuoksi, tai siinä ei havaita ilmoitettua vikaa, otamme yhteyttä. Toimitamme tuotteen takaisin asiakkaan niin halutessa; mahdolliset tarkastuskulut sekä logistiikka- ja käsittelykulut voidaan periä asiakkaalta.

Henkilötietojen käsittely

Jovnnas käsittelee tilaajien henkilötietoja voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla toimien henkilörekisterien rekisterinpitäjänä. Asiakkaan tietoja käsitellään Jovnnas:n verkkokaupan tietosuojaselosteessa kerrotuilla tavoilla (rekisteriseloste löytyy Jovnnas:n verkkosivujen Tiedostot-sivulta).

Ylivoimainen este, Force majeure -tilanteet

Jovnnas ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Jovnnas:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessa viivästymistilanteessa Jovnnas noudattaa verkkokaupassa velvollisuuksiaan niin nopeasti, kuin se on kuvatunlaisessa tilanteessa mahdollista otettuaan ensin yhteyttä asiakkaaseen ja varmistuttuaan, haluaako asiakas yhä vastaanottaa tilauksen.

Lainsäädäntö ja riita-asiat

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat mahdolliset erimielisyydet. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus osoittaa tästä sopimuksesta aiheutuneet erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Asiakkaan tulee ottaa yhteys ennen käsittelyä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvasta riidasta johtuen, asiakas voi nostaa kanteen Jovnnas:ta vastaan Jovnnas:n kotipaikan käräjäoikeudessa. Asiakas voi viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden ratkaistavaksi.

Yhteystiedot

Asiakasta kehotetaan kääntymään verkkokauppakysymyksissä tai ongelmatilanteissa Jovnnas:n verkkokaupan asiakaspalvelun puoleen. Asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 9-17 p. 040 141 1420, sähköposti: info@jovnnas.fi. Tuotevinkkejä, palautetta, toiveita ja ehdotuksia voi antaa myös Jovnnas:n verkkokaupan Yhteystiedot-sivun yhteydenottolomakkeen kautta.